Cover

Cover

onsdag 29 augusti 2012

Voltakro

Dagen då jag blev Agda 80 år...
" Nä, jag vill inte!" "Nej, nej, nej..."
Idag var det voltakro för första gången, rädd är inte rätta ordet. Förskräckt lite närmare sanningen.
Höjdskräck är inte att leka med, spelar ingen roll om det så är en meter från marken.
Vi gjorde uppvärmning, lite övningar på matta (handstående, kullerbytta,hjula m.m)
Att det ska vara så svårt att hjula på sin sämre sida!
Sen skulle vi till studsmattan, vissa saker gick bra och vissa får jag jobba med.
Det är svårt att landa på rygg...

Efter det var det dags för trapets, jag skrek... inte en gång, inte två gånger... alldeles för många.
Att hoppa upp på den var väl ok, men att göra saker, som en kullerbytta-nej, där går faktiskt gränsen.
När jag väl tog modet till mig blev det inte en kullerbytta det blev en ofrivillig volt.
Får inte med mig armarna heller, de är stelopererade neråt.

Så ja, mycket som ska jobbas med. Å andra sidan är det kul att utmana sig själv, även om jag mest ville gå hem när de jobbiga sakerna skulle göras.

Ansökan till SM är också klar. Kommer kanske visa filmen sen när vi fått besked 11 september.
Här är min brygga och lite rocking från idag. Jag måste filma den i bättre ljus eller inte ha svarta saker bakom mig. Men den är bra mycket bättre.

2 kommentarer: