Cover

Cover

tisdag 14 augusti 2012

Barcelona...

Inläggen om Barcelona kommer inte än..:)
Men snart så, idag kommer Rebecca över för te, mys med katt samt alla filer från Barcelona..:D
Ikväll blir det uppdatering!
Får se om det blir OP ikväll, min högra arm är öm efter Danmarks eskapader.

I och med att jag inte gått på ryggstretch på evigheter samt inte riktigt är säker på hur axlarna har utvecklats skickade jag mail till Nelle för feedback om bryggan. Svar som kom, och ni andra som känner att ni har samma problem- SUG ÅT ER!
Du kan tänka på din brygga som ett tvåkomponentslim: man måste blanda två olika substanser för att få ett hållbart resultat. Den ena substansen har du redan; styrkan. Den andra substansen är rörlighet. Just nu framför allt i axlarna. Bryggor och bridgerockings är bra övningar men de motsvarar inte och/eller tar bort behovet av regelrät axelstretch. Stretch axlarna, länge ofta, olika övningar! Statiskt och envist, som vi stretchar ben. Då tror jag att det kommer gå ÄNNU mer framåt och du slipper känna den nuvarande frustrationen av att du 'vill men det inte går'. Rikta inte den viljan och energin mot saker som redan är ok, rikta den dit det verkligen behövs: axlar! Var det konkret feedback? Bra arbete med benen förresten... och att du kommer ihåg att titta mot fötterna :)

Så, från och med idag. Stretcha axlar morgon och kväll! Får nog sätta ett alarm på det.
Jag är sämst på att komma ihåg saker..:)

1 kommentar:

  1. Jag behöver också stretcha axlar.
    Ursäkta att jag frågar, men hur gör ni när ni gör det? jag vet inte riktigt hur jag ska tänja armarna bakåt osv, för att stretcha ordentligt.

    SvaraRadera