Cover

Cover

tisdag 25 juni 2013

Mat

Har försökt tänka till lite mer om mat och så. Detta är lite av vad jag ätit under de senaste veckorna. STORT fuskande under midsommar...Det mesta är mellanmål så ni inte tror att jag inte äter. Har dock trappat ner på kolhydraterna och om inget annat mår min mage tusen gånger bättre.
Blandad sallad, stekt sparris, tomater, keso och quorn

Kesoplättar med banan och blåbär

Körsbär, ett äpple med lite jordnötsmör

Ångkokt sparris och broccoli. Samt melon och fetaost.

Och ve och fasa, under midsommar åt jag...trumvirvel...TUPP!
Har inte ätit kött på hur många år som helst. Elinor hade med sig en tupp
som vi döpte till Lars-Bengt som hon fött upp och slaktat själv. Det var enda
anledningen till att jag smakade överhuvudtaget. Sjuukt gott! Saknar verkligen
fågel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar